سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قاصدک پر طلایی(حمیدرضا قدرتی)
09132147634***09190424302****09136931595
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
.


مردم می گویند، ” آدم های خوب را پیدا کنید و بدها را رها کنید.” اما باید اینگونه باشد، ” خوبی را در آدم ها پیدا کنید و بدی آن ها را نادیده بگیرید. ” هیچکس کامل نیست********دنیا هم به آدمهای خوش بین نیاز دارد هم به آدمهای بد بین چون افراد خوش بین هواپیما میسازند،افراد بدبین چتر نجات!
آرشیو وبلاگ

چه کار کنیم که دیگر گناه نکنیم؟

عامل اصلی بدبختی آدمی گناه است و اگر انسان بخواهد از گناه دوری کند و از این سمّ مهلک نجات یابد، رعایت نکات زیر ضروری است:
أ‌) تصمیم جدی و قاطع بر گناه نکردن؛ تا انسان عزم راسخ بر ترک گناه نداشته باشد

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

پنج شنبه 87 آبان 30 :: 6:0 صبح

[مراد از گناه ظاهرى و گناه باطنى در:" ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ" و اقوال مفسرین در این باره‏]
" وَ ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ ..."
این آیه گر چه به حسب مضمون مطلق است، و از جمیع گناهان ظاهرى و باطنى نهى مى‏کند ولى از سیاق آیات قبل و بعد از آن استفاده مى‏شود که این آیه تمهید و زمینه چینى است براى نهیى که بعدا در جمله" وَ لا تَأْکُلُوا" مى‏آید و لازمه آن این است که خوردن از گوشت حیوانى که اسم خدا بر آن برده نشده حرام و از مصادیق اثم باشد، تا این جمله مربوط به جمله" وَ ذَرُوا ظاهِرَ الْإِثْمِ وَ باطِنَهُ" شود، پس این خوردن،" اثم ظاهر" یا" اثم باطن" هر دو مى‏تواند باشد، ولى از تاکید بلیغى که در جمله" وَ إِنَّهُ لَفِسْقٌ" است به دست مى‏آید که خوردن چنین گوشتى جزو گناهان باطنى است، و گر نه هیچ احتیاجى به چنین تاکید اکیدى نبود.
از این بیان معلوم شد که مراد از" گناه ظاهرى" آن گناهى است که شومى عاقبت و زشتى اثرش بر کسى پوشیده نیست، مانند شرک، آشوبگرى و ظلم، و مراد از" گناه باطنى" آن گناهى است که زشتیش همه کس فهم نیست، مانند خوردن میته، خون و گوشت خوک، این قسم از گناه با تعلیم خدایى شناخته مى‏شود و عقل نیز گاهى آن را درک مى‏کند.
این معنایى که ما براى گناه ظاهرى و باطنى کردیم معنایى است که ظاهر سیاق آن را افاده مى‏کند، بعضى از مفسرین معانى دیگرى براى آن کرده‏اند، از آن جمله گفته‏اند: ظاهر بودن گناه و باطن بودن آن به معناى علنى بودن و پنهانى بودن آن است. و نیز گفته‏اند: مقصود از گناه ظاهرى گناهانى است که از جوارح سرمى‏زند، و گناه باطنى گناهان قلبى و درونى است. و نیز گفته‏اند: گناه ظاهرى به معناى زنا و گناه باطنى روابط پنهانى نامشروع است.
بعضى دیگر گفته‏اند: گناه ظاهرى ازدواج با زن پدر و گناه باطنى به معناى زنا است. و نیز گفته‏اند: گناه ظاهرى آن زنایى است که علنى انجام گیرد، و گناه باطنى زنایى است که در نهان انجام شود، چون مردم جاهلیت بین این دو قسم زنا فرق مى‏گذاشتند، و مى‏گفتند زنا در صورتى که در نهان انجام شود گناه نیست، وقتى گناه است که علنا ارتکاب شود «1».
این بود اقوال مفسرین در معناى گناه ظاهرى و باطنى، و همانطورى که ملاحظه مى‏کنید هیچکدام این اقوال با سیاق آیه سازگار نیست و دلیلى هم که اقتضا کند آیه را بر خلاف ظاهرش حمل کنیم در کار نیست.

منبع: ترجمه تفسیر المیزان، ج‏7، ص: 458


موضوع مطلب :

شنبه 87 آبان 25 :: 6:0 صبح

 برای خواندن متن به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 87 آبان 22 :: 11:28 عصر

فکر کردن به گناه و لذت آن ، وجود او را تسخیر کرده بود.نزد امام حسین (ع) آمد تا چاره ای برای مشکل خویش بیابد. به امام گفت : (( یابن رسول الله ! من شخص گناه کاری هستم و نمی توانم خود را از بند معصیت رهایی بخشم . مرا پندی دهید تا بتوانم خویش را دربرابر گناه نگاه دارم )).

امام به او فرمود : (( به پنج سفارش عمل کن . آن گاه هر گناهی خواستی ، انجام بده :

اول، از روزی خدا نخور.

دوم، از ولایت و قلمرو سلطنت پروردگار بیرون برو.

سوم ، جایی را پیدا کن که خدا تو را نبیند.

چهارم ، آن هنگام که ملک الموت برای ستاندن جان تو آمد ، اگر توانستی ، او را از خود دور کن

 و آخر اینکه وقتی ، تو را ندا دادند داخل دوزخ شو ، داخل آتش نرو.

آ ن گاه هر گناهی که مایلی ، انجام بده )). *

* بحارالانوار،ج78،ص126

منبع : در قلمرو آفتاب / ابوالفضل هادی منش / مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیما / ص 36




موضوع مطلب :

چهارشنبه 87 آبان 22 :: 6:0 صبح
شما می توانید با استفاده از دیکشنری این وبلاگ که دارای 100000لغت است برای ترجمه لغات استفاده کنید. دیکشنری ما در سمت چپ وبلاگ در پایین قرار دارد.


موضوع مطلب :

چهارشنبه 87 آبان 22 :: 1:10 صبح
بهائیت یک دین اختراع شده است که حسین علی ملقب به "بهاء" آن را ایجاد و آشکار نمود؛ کسی که مدعی نبوت شد و به گمانش به واسطه ظهور و بعثت او شریعت اسلام

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

سه شنبه 87 آبان 21 :: 6:0 صبح
راستش یه چند وقت بود هوس کرده بودم ادعای پیامبری کنم. با خودم گفتم هرچه زودتر بهتر. اومدی و پس فردا افتادی مردی. حیف تو نیست. در نتیجه برای اینکه

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

دوشنبه 87 آبان 20 :: 6:0 صبح

عوامل شادمانى‏

بعضى در پاسخ به این سؤال که عوامل شادى آفرین کدام اند؟ مى‏گویند: نباید عوامل را مشخص کرد، چون اگر به شادى بیندیشى، در واقع شادى را از بین برده‏اى؛(44) اما به نظر مى‏رسد این سخن درست نباشد، زیرا شاد بودن، یک نوع مهارت در زندگى است که مانند مهارت‏هاى دیگ

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 87 آبان 19 :: 6:0 صبح
یک قالب زیبا به نام شامهر  برای بلاگفا و پرشین بلاگ در ادامه مطلب. برای استفاده از قالبهای پارسی بلگبه ادرس وبلاگ دیگر خودم بروید.

www.hamid25.blogfa.com     



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 87 آبان 19 :: 2:26 صبح

با عرض سلام خدمت تمامی شما دوستان عزیز.امروز چند عدد قالب از پارسی بلاگ ، بلاگفا  و میهن بلاگ برای شما گذاشته ام تا استفاده کنید.برای استفده از قالب مورد نظربه ادامه مطلب بروید و کدهای قالب مورد نظر را کپی کنید و در ویرایش قالب انها را ازچپ به راستpastکنید.البته بعد از پاک کردن کدهای قبلی وبلاگتان.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 87 آبان 19 :: 2:17 صبح
1 2 3 4 >
امکانات جانبی




جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

چت روم فارسی

ابزار پرش به بالا

پیوندها
لوگو
مردم می گویند، ” آدم های خوب را پیدا کنید و بدها را رها کنید.”
اما باید اینگونه باشد، ” خوبی را در آدم ها پیدا کنید و بدی آن ها را نادیده بگیرید. ”
هیچکس کامل نیست********دنیا هم به آدمهای خوش بین نیاز دارد هم به آدمهای بد بین چون افراد خوش بین هواپیما میسازند،افراد بدبین چتر نجات!
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 347474

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ